ترفند چندتایی شدن در ویدیو
ترفند چندتایی شدن در ویدیو
ادیت ویدیو و افزودن چند ویژگی مختلف به جذابیت آن اضافه می کند و باعث می شود برای کاربرانی که آن را مشاهده می کنند بیشتر جلب توجه نماید. حتما شما هم این روزها ویدیوهایی را در اینستاگرام یا سایر رسانه های اجتماعی دیده اید که یک فرد یا سوژه در یک ویدیو در چند بخش مختلف تکرار شده است به عبارت دیگر یک فرد در چند پوزیشن مختلف در یک ویدیو قرار گرفته است. در این مقاله چندتایی شدن در ویدیو را یاد می گیرید و به راحتی می توانید ویدیوهای خود را ادیت کنید و کلیپ های جذابی بسازید.
هرچند که با این روش می توان ویدیوهای فان جالبی ساخت اما همچنین می توانید از این روش برای معرفی محصول خود استفاده نمایید و به سودآوری کسب و کار خود کمک کنید.
روش ساخت ویدیو
برای ساخت ویدیویی با سوژه چندتایی ابتدا باید دو ویدیوی مختلف ضبط کنید. هر دو ویدیو را در یک محیط و در یک زمان ضبط کنید تا نور محیط کم و یا زیاد نشده باشد. ویدیوها را در دو پوزیشن مختلف و در صورت امکان با سه پایه ضبط کنید. اینشات را اجرا کنید و ویدیوی اول را از بخش ویدیو انتخاب کرده و وارد نمایید. ویدیوی دوم را از بخش PIP وارد اینشات نمایید.
روی نماد مربع در کنار تصویر بزنید تا ویدیوی شما تمام صفحه شود. حالا برای اینکه هر دو ویدیو با هم اجرا شوند، و در کنار هم قرار بگیرند، روی گزینه Mask بزنید و سپس بر اساس محل قرار گیری سوژه یک طرح را انتخاب کنید.
به عنوان مثال برای ویدیوی ما طرح اول مناسب بوده و انتخاب شده است. این طرح برای مواردی که سوژه در سمت چپ و راست و یا بالا و پایین در دو ویدیو قرار دارد مناسب است. شما می توانید با استفاده از نوار لغزنده ای که در وسط صفحه ایجاد می شود، میزان نمایش ویدیوی اول و دوم را کمتر و یا بیشتر نمایید.
طرح های بخش Mask
در بخش Mask هفت نوع طرح مختلف وجود دارد که با توجه به نوع و محل قرار گیری سوژه در هر ویدیو می توانید از Maskهای مختلفی استفاده کنید.
طرح اول برای سوژه هایی که در سمت چپ یا راست یا بالا و یا پایین ویدیو قرار دارد و می توانید تقریبا نیمی از ویدیو را بطور کامل با ویدیوی دیگر ادغام کنید.
طرح دوم مشابه طرح اول است با این تفاوت که مناسب سوژه های قرار گرفته در وسط است و می توان بخشی از ویدیو را به صورت افقی و یا عمودی با ویدیوی دیگر اذغام کرد.
طرح سوم که به شکل مربع است، مناسب سوژه هایی که نیاز است در یک قاب مربعی قرار بگیرند و یا بر اساس سلیقه تصمیم بگیرید ویدیوی دوم در یک قاب مربعی نمایش داده شود و سوژه ای را با یک ویدیو ادغام کنید. همچنین طرح های چهارم الی هفتم که به شکل دایره، قلب، بیضی و قطره آب است، می توانید بر اساس نوع نمایش سوژه موردنظر در ویدیو، با ویدیوی دیگری ادغام کنید. به عنوان مثال یکی از موارد کاربرد می تواند برای پیج های آرایشی استفاده شود. که در ویدیوی اول معرفی یک کرم ضدآفتاب باشد و در ویدیوی دوم نمایش تست آن روی پوست دست باشد که از نمای نزدیک در یک طرح دایره ای قرار گرفته است.
این تنها یک مثال کوچک بود. هر کسب و کاری با توجه به نوع کار خود می تواند معرفی محصول و خدمات خود را در ویدیوی اول داشته باشد و معرفی ویِژگی محصول یا خدمات را در ویدیوی دوم قرار دهد. ترکیب این دو ویدیو می تواند یک ویدیوی جذاب باشد که کاربر را ترغیب به استفاده از آن محصول یا خدمات می نماید.
جهت درک بهتر این روش، می توانید ویدیوی زیر را مشاهده کنید. اگر همچنان سوالی برایتان ایجاد شده است می توانید از طریق بخش نظرات با ما درمیان بگذارید.